Contrast
A A
Tekstgrootte
A A A

UPA voor administrateurs

Moet u een UPA account activeren?

Vanaf januari 2025 doet u pensioenaangifte voor PMT via het salarispakket (UPA). Soms heeft u hiervoor een UPA account nodig, dit verschilt per salarispakket. Heeft u een UPA account nodig? Check het in het Overzicht salarispakketten en maak een UPA account aan op PMT Online.

Ga naar PMT Online


Op deze pagina leest u veel over UPA. Bekijk de details in de UPA Handleiding en het document Bijzondere aanleversituaties UPA. Of zoek informatie bij Peter, onze digitale assistent. 



Zijn er nog openstaande acties?

Log namens de PMT werkgever in op PMT Online en ga naar Mijn acties. Geef in een paar minuten het salarispakket en uw administrateursgegevens aan ons door. Vul ook de UPA contactpersoon van de werkgever in.

Geef op PMT Online Administrateurs uw eigen UPA contactpersoon door. Log met uw eigen eHerkenning in op PMT Online, dan komt u automatisch op PMT Online voor Administrateurs terecht.

Ga naar PMT Online

 

Check de planning voor UPA
We komen regelmatig bij u in de lucht voor UPA. We informeren u zo duidelijk mogelijk en vragen soms acties uit. Op de afbeelding ziet u de belangrijkste momenten in één oogopslag. Zo weet u waar u aan toe bent.
 

Tip: houd de communicatie van PMT en van de softwareleverancier in de gaten. In januari hoort u wanneer u pensioenaangifte voor PMT op de nieuwe manier kunt doen.

Veelgestelde vragen over UPA

Dit verschilt per salarispakket. Kijk in het Overzicht Salarispakketten bij welk salarispakket een UPA account nodig is.

Om uw UPA account te koppelen, logt u in bij het salarispakket. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de leverancier van uw salarispakket.

Dit kan 4 redenen hebben:

  1. Bij het salarispakket is het niet nodig om een UPA account aan te maken.
  2. U heeft het salarispakket nog niet doorgegeven via PMT Online.
  3. U heeft het salarispakket recent doorgegeven. Wij hebben ongeveer een week nodig om uw gegevens te verwerken. Daarna kunt u een UPA account aanmaken.
  4. U heeft (nog) geen salarispakket.

 

Dit verschilt per salarispakket. Soms moet u zelf nog acties in het salarispakket doen, soms staat alles al klaar voor UPA. Pak de handleiding van het salarispakket erbij voor de details. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de leverancier van het pakket.

Om namens de werkgever in te loggen op PMT Online heeft u een ketenmachtiging nodig van de werkgever.  

Logt u in op PMT Online met uw eigen eHerkenning? Dan komt u automatisch op het nieuwe PMT Online voor Administrateurs uit. Zorg ervoor dat u hiervoor de juiste rechten heeft. Dit kunt u inzien en/of wijzigen bij uw eHerkenning leverancier

Geef op PMT Online de juiste gegevens aan ons door:

  1. Log in met een ketenmachtiging (gegeven door de werkgever) op PMT Online. Ga in het menu naar ‘Mijn acties’ en voer deze uit:
    1. Controleer en bevestig het salarispakket
    2. Controleer en bevestig uw gegevens als administrateur
    3. Vul in deze omgeving de UPA contactpersoon van de werkgever in

  2. Log met eigen eHerkenning in op PMT Online. U komt dan automatisch in onze nieuwe omgeving: PMT Online voor Administrateurs. Geef door wie in uw organisatie de UPA contactpersoon is.

U kunt de pensioengegevens dan (tijdelijk) op een andere manier aanleveren. Bij ‘Overzicht salarispakketten’ op deze pagina vindt u de status van uw salarispakket. 

De bijzondere situaties staan in detail uitgeschreven in het document Bijzondere situaties bij uw pensioenaangifte (UPA). De download vindt u halverwege deze pagina.

Let op: dit document wordt regelmatig bijgewerkt, de nieuwste versie vindt u altijd op deze pagina.

Zorg ervoor dat u de volgende acties voor de PMT werkgever(s) heeft uitgevoerd:

  • Zorg ervoor dat alle werknemers in- en uit dienst voor 1 januari 2025 doorgegeven zijn.
  • Controleer of de salarisopgave voor 2024 is gedaan.
  • Geef uren Oproepkrachten door, dit doet u uiterlijk in Q1 2025 over Q4 2024. Let op: geef de uren over december niet dubbel door. Deze uren zijn mogelijk automatisch in de UPA aangifte van januari opgenomen.
  • Check of alle overige mutaties in 2024 voor de werknemers gedaan zijn vóór januari 2025.

Vragen hierover? Neem contact op met Accountbeheer.

Voor een foutloze pensioenaangifte met UPA en een juiste factuur moeten de pensioengegevens in het salarispakket en op PMT Online exact hetzelfde zijn. Wij voeren hiervoor controles uit.

Plan alvast tijd in om per werknemer de salarisgegevens in uw administratie te vergelijken met die op PMT Online. Zo zorgen we er samen voor dat de verschillen tussen uw administratie en die van ons op tijd zijn verwerkt voor de overstap naar UPA.

Maak een belafspraak

Heeft u nog vragen over UPA en wilt u contact met PMT? Wij bellen u op een moment dat het u uitkomt. Maak een belafspraak via de online afspraakplanner.

Belafspraak

Mail met ons

Heeft u een vraag over UPA en stuurt u liever een e-mail? Gebruik dan ons contactformulier. Wij streven ernaar om binnen 48 uur te reageren.

Stuur een e-mail