Hoe stap ik over op UPA?
Lees in 3 stappen wat u moet doen voor de aansluiting op UPA.
Het is zover! Vanaf nu is UPA (Uniforme Pensioenaangifte) dé nieuwe manier om elke maand of per 4 weken salaris- en pensioengegevens aan te leveren bij PMT. Dit doet u via het salarispakket. De voordelen? Het werkt snel, makkelijk en is minder foutgevoelig.
Wat betekent UPA voor u? En wat moet u doen voor de overstap naar UPA? Via deze pagina vindt u alle informatie over UPA en kunt u handige documenten downloaden.
Wat betekent UPA voor uw administratie? Bekijk de interactieve video. Kies het onderwerp waarover u meer wilt weten en navigeer via de buttons gelijk naar de informatie die u nodig heeft.
Vul op PMT Online de UPA-contactpersoon van de werkgever in. Geef op PMT Online voor Administrateurs uw eigen UPA-contactpersoon in.
Ga naar werkgever.pmt.nl en log in met eHerkenning. Na het inloggen ziet u in het scherm een overzicht van uw bedrijf én de PMT-werkgevers waarvoor u een ketenmachtiging heeft. Klik op uw eigen bedrijf, dan komt u op PMT Online voor Administrateurs terecht.
Kunt u niet inloggen? Neem dan contact op met de leverancier van uw eHerkenning en controleer of alles goed staat.
Voer de volgende acties op tijd uit voor PMT-werkgevers:
Voor een foutloze pensioenaangifte met UPA en een juiste factuur moeten de pensioengegevens in uw salarispakket en op PMT Online exact hetzelfde zijn. Wij voeren hiervoor controles uit.
Vergelijk per werknemer de salarisgegevens in uw administratie met die op PMT Online. Zo zorgen we er samen voor dat de verschillen tussen uw administratie en die van ons op tijd zijn verwerkt voor de overstap naar UPA.
Is het salarispakket nog niet klaar voor UPA, of gaat deze niet over op UPA? Neem dan contact op met onze afdeling Accountbeheer. Zij helpen u graag verder. U kunt de pensioengegevens dan (tijdelijk) op een andere manier aanleveren.